DIGITALNI MARKETING

 

Ljudi kažu da slika govori 1000 riječi, krenimo sa jednostavnim primjerom.

Ovdje je prikaz što sve ubrajamo u tradicionalni marketing a što sve u digitalni marketing.

U tradicionalni marketing svrstavamo svaki oblik marketinga izvan interneta.  U tom kontekstu misli se na: tiskane medije (knjige, letci, brošure, časopisi..), telefon, računalo, mobitel, tv…

S druge strane, popularni digitalni marketing uključuje: web, društvene mreže (facebook, instagram, twitter, youtube), e-mail, seo, newslettere, razne statistike i analitike. Tu su i google alati kao što su: google adwords, google analytics, google trends, i mnoge druge digitalne alate pomoću kojih možemo rasti u našem „brandiranju“ te prodaji proizvoda i usluga.

Dok se bavimo mnogobrojnim tiskom materijala za koji je potrebna i osoba za distribuciju istih do krajnjih korisnika- željenih kupaca propuštamo jednu od većih prilika uštede. Digitalnim marketingom možemo na povoljniji naćin stići do većeg broja željenih kupaca.

 

Odgovori na najčešća pitanja

 

1. Kako je moguće da je digitalni marketing povoljniji od tradicionalnog marketinga?

 

Ako uzmemo primjer emitiranja reklame na televizoru ili najam billboard plakata u većem gradu te razmotrimo ovaj tradicionalni način oglašavanja i digitalno oglašavanje (kupnja oglasa kod vlogera s milijunima pretplatnika, oglašavanje na društvenim mrežama, google adwords i sl.) doći ćemo do zaključka da se tradicionalnim marketingom dolazi do istog/manjeg dosega publike kao što je to moguće na povoljniji način digitalnim marketingom.

Statistika govori da je u Hrvatskoj 2018. bilo više od tri milijuna ljudi priključeno na Internet. Teško je zamisliti strategiju izravne pošte, oglas u časopisu ili pak billboard plakat koji bi dostigao usporedivu publiku s onom putem online digitalnog marketinga.

Statistika Hrvatskih građana priključenih na Internet kroz vremenski period od 2015. – 2022.

 

2. Kada je tradicionalni marketing najuspješniji?

 

Unatoč nedostacima, tradicionalni marketing može biti unčikovit i uspješan ako je vaša publika lokacijski ograničena. No, s druge strane možete imati koristi od jednog i drugog oblika marketinga kako bi dosegli i dobili najbolje rezultate u vašem poslovanju.


3. Zašto poduzetnici uvode digitalni marketing u svoje poslovanje?

 

On je odličan alat za sve koji žele upotrijebiti vrhunske digitalne vještine u cilju brandiranja te rasta prodaje proizvoda i usluga. Danas je sve moguće uz pomoć raznoraznih trikova. U trenutku kada se prodaja povećava online putem, poduzetnici shvate da je to marketing sadašnjeg ali i budućeg doba. Trikovi digitalnog marketinga postali su neizbježni alati u financijskom dijelu poslovanja.


4. Koje korisne informacije možemo saznati digitalnim putem?

 

Jasne poruke i smjernice što je na tržištu najtraženije a što manje traženo. Isto je moguće istražiti u segmentima u kojima se poduzetnici bave ili u stvarima sa kojima se žele baviti ali nisu sigurni koliko je to danas isplativo i traženo. Pomoću raznoraznih internetskih alata, svašta je moguće saznati ili zaustaviti prije nego se krene možda na neki krivi put.

 

Digitalni marketing nas može upravo usmjeriti na pravi put promocije i prodaje te nam pomoći kako doći do pravih klijenata.

 

Koje je zlatno pravilo u marketingu današnjeg i budućeg doba?

Kako napraviti pravu ponudu u pravo vrijeme i na pravom mjestu.

 

 

Želite li doznati više o prednostima digitalnog marketinga kliknite na članak:

Prednosti digitalnog marketinga

 

Kada i kako sam krenula u svijet digitalnog marketinga?

 

S obzirom da sam od svoje 15. godine života u svijetu interneta i internetskih tehnologija tada nisam bila svjesna da učim i radim na znanju za budućnost. Odnosno nisam bila svjesna da sam već tada učila digitalni marketing i digitalne tehnologije. U vrijeme moje srednje škole i fakulteta digitalni marketing se zvao “Internetske tehnologije.” Volim pratiti nove trendove i marketinške inovacije te bi to opisala da je to nešto što je #vruće i #cool.

 

Nedavno sam položila Googleov certifikat – Digitalna garaža (eng. Digital garage). U prošlosti nisam mogla ni sanjati da će to danas biti toliko važan faktor za ostvarenje najvećih komercijalnih profita za tvrtke na tržištu.  


Kakav utjecaj ima digitalni marketing na tržištu?

 

Digitalni marketing je dobar primjer komercijalnog utjecaja na tržištu. Postoje tvrtke koje su E-commerce (web shopovima) uspjele povećati prodaju kroz nekoliko godina digitalnim marketingom i do 80%. Bitan faktor digitalnog marketinga, osim web shopova su i aplikacije koje omogućuju kupnju kroz sistem web shop aplikacija za pametne telefone.  


Koje digitalno marketinške tehnike vodeće firme u svijetu primjenjuju?

 

Tehnike koje vodeće firme u svijetu primjenjuju u digitalnom marketingu će vjerojatno biti usvojene tehnike kao trendovi rasta profita digitalnim putem u mnogim tvrtkama diljem svijeta u sljedećoj godini.


Ključne tehnike digitalno – marketinškog kanala možete saznati preko infografike:

Postoje mnoga istraživanja i ankete usmjerene na saznanje od poduzetnika koje strategije digitalnog marketinga u poslovanju su najbitnije danas ali i za koje smatraju da će biti bitne/bitnije u budućnost. S obzirom da se trendovi mijenjaju, poduzetnici misle ovako:

 

Zašto su: Sadržaj marketinga (eng. content marketing), Umjetna inteligencija (eng.artificial intelligence – AI), Automatizacija marketinga (eng. Marketing automation), Veliki podaci (eng. Big data) i CRO – optimizacija konverzija (eng. Conversion Rate Optimization)  i poboljšanje iskustva s webom vodeće stavke najboljih tehnika digitalnog marketinga?

 

# 1. Sadržaj marketinga (eng. Content Marketing) – vodeća je tehnika unazad nekoliko godina. Sadržajni marketing se može primijeniti na sve vrste poslovanja bez obzir na velićinu poduzeća ili sektor čime se bavite. Pomoću stručne osobe i slijeđenja niza pravih strategija sadržajnim marketingom možemo utjecati na razne kanale kao što su: e-pošta, newsletteri, marketing na društvenim mrežama, web marketing, PPC (Pay Peer Click) metodi, CTA – poziv na akciju i slično. Upravo sadržajnim marketingom možemo se i izdvojiti od konkurencije, biti bolji.

 

# 2. Umjetna inteligencija (eng. Artificial Intelligence – AI) – poduzetnici vjeruju, s obzirom da je ovo jedan od top alata digitalnog marketinga da će moći na najpopularnijim marketinškim aplikacijama poboljšati automatizaciju personalizacije.

 

# 3. Automatizacija marketinga (eng. Marketing Automation) – ovo je alat koji je izričito unčikovit za B2C i B2B poduzetničko poslovanje. Pretpostavlja se da će vodeći poduzetnici ostvariti poboljšanja korištenjem umjetne inteligencije a manja i srednja poduzeća će imati / imaju već danas itekakve koristi od automatizacije i personalizacije izgrađene po pravima Googleovih standarda- automatizacijom marketinga.

 

# 4. Veliki podaci (eng. Big data)- Google je izjavio kako su veliki marketinški sadržaji (eng. content marketing) iznimno bitni u narednim godinama digitalnog marketinga. Iznimno su bitne analize velikih podataka (Google Analytics, Google Trends, Google Planner, Google Search Console itd.). Analize velikih podataka zahtjevaju rad sa stručnjakom. Ovdje uključuje rad na velikim i manjim proračunima koji zahtjevaju psihološke analize, inteligenciju, iskustvo i još mnogo toga.

 

# 5. CRO – optimizacija konverzije (eng. Conversion Rate Optimization) i poboljšanja iskustva s webom – smatra se da je ovaj alat digitalnog marketinga izričito bitan. Radilo se o sadašnjem ili budućem vremenu. U CRO optimizaciji konverzija svrstavaju se alati koji nam predstavljaju izričito temeljne podatke koji itekako služe poduzećima. Radi se na poboljšanju A/B testiranju kao i na Google optimizaciji.

 

Mnoge tvrtke na tržištu koje su stigle do nekog pada, odnosno neuspjeha odluče se za investiciju u digitalni marketing. Naravno, za isto se odlučuju i tvrtke u porastu koje žele udvostručiti ili utrostručiti svoje profitno stanje.

 

Koji su najefektivniji alati digitalnog marketinga koje morate primijeniti u svom poslovanju?

 

Strategija i planiranje digitalnog marketinga

Strategija i planiranje su ključni pojmovi digitalnog marketinga. Pomoću njih razvijate svoj brand i rast svog poslovanja. Iz tog razloga važno je imati dobru digitalno – marketinšku strategiju, prije nego li počnete raditi na online marketingu. U suprotnom, vjerojatno će vaš naporan rad biti uzaludan. Naročito se to odnosi ukoliko se usmjerite na krivo ciljanje publike.

 

Slika prikazuje Google-ove alate poželjne kod korištenja na radu digitalnog marketinga

 

Statistike i analitike digitalnog marketinga

 

Moć digitalnog marketinga je u analitikama. Naročito se to odnosi na Google Analytics , Adobe Analytics i Google Data Studio platforme koje pružaju vrlo korisne statističke podatke glede stanja popularnosti weba. Preko ovih alata može se puno toga doznati, a jedna od stvari jest da li je vaš web u usponu sa brojem posjetitelja ili u padu. Sve to i mnogo više moguće je statistički prikazati po mjesecima, koliko vaš site posjećuje žena a koliko muškaraca, koje dobne skupine vas posjećuju, iz kojih izvora posjetitelji dolaze do vaših webova- dali preko društvenih mreža, preko plaćenih oglasa ili googlanjem. Sve to, i mnogo više stručna osoba može vam analizirati kako biste išli dobrim putem rasta na Internetskim mrežama kako bi mogli još više zarađivati.

 

Ukoliko trebate savjet ili pomoć slobodno mi se obratite na e-mail: info@digitalni-marketing.hr

 

Povezani članci:

Prednosti digitalnog marketinga

Tajne digitalnog marketinga

Zlatna pravila dobre SEO optimizacije u 2019. godini