Kako zainteresirati publiku putem content marketinga na društvenim mrežama?

Kako zainteresirati publiku putem content marketinga na društvenim mrežama?

Postoji niz elemanata koji su povezani sa marketinškim sadržajem (eng. content marketing) i društvom. Zajednički elementi koji povezuju marketinški sadržaj (eng. content marketing) i društvene medije:

 

 

  • Ciljevi
  • Pratitelji
  • Proizvodi
  • Planovi

 

Uskladite svoje ciljeve

 

Sadržaj (eng. content) te društveni sadržaj (eng. content marketing) imaju slične funkcije u marketinškoj strategiji. 

 

 

Kako mora izgledati vaš sadržaj (eng. content) da bi ga publika voljela, odnosno vraćala se na vaše društvene mreže (eng. social networks)?

 

  • Jednostavno, jasno te sa razumijevanjem pišite o temama koje su publici interesantne
  • Vaš sadržaj mora biti zanimljiv
  • Nastojte uvijek informirati svoje pratitelje sa aktualnim novostima
  • Dobro predstavite svoj proizvod/uslugu kako bi se ljudi zainteresirali za isto

 

 

Koji je zajednički cilj svim tvrtkama kod marketinškog sadržaja (eng. content marketing)?

 

Vaš marketinški sadržaj (eng. content marketing) mora biti usklađen sa vašim poslovnim ciljevima. Poslovni ciljevi koje bi vaš marketinški sadržaj (eng. content marketing) trebao uključivati se odnosi na:

 

  • izgradnji vlastitog branda
  • stvaranju i zadržavanju klijenata
  • korištenju CTA (Call to action) gumba koji omogućavanje pristup prodaji online

 

Da biste mogli iskoristiti poslovne ciljeve kroz društvene mreže (eng. social network), moja preporuka je da prvo napravite kvalitetnu strategiju na koji način ćete to ostvariti. Izrazito je važno običan sadržaj (eng. content) pretvoriti u marketinški sadržaj (eng. content marketing). Čitajući isti, kupac mora osjetiti potrebu za vašim proizvodom ili uslugom. Tek tada će se vaša prodaja početi širiti kroz digitalne kanale (eng. digital channels).

 

 

Primjer poslovnog cilja u digitalnom marketingu:

 

Povećanje X% prihoda kroz određeni digitalni kanal (eng. digital channels)

 

 

Kako je to moguće ostvariti?

 

Da bi ostvarili potražnju za vašim prodajnim proizvodoma potrebno je osmisliti vrlo dobar marketinški sadržaj (eng. content marketing) koji će natjerati vaše posjetitelje da “misle” na vaše proizvode. Važno je ostaviti dojam da su vaši proizvodi i usluge nešto što je ljudima potrebno te im objasniti na koji način će im isto pomoći.

 

 

Znate li tko je vaša publika?

 

Da biste izvršili cilj povećanja prihoda kroz digitalne kanale (eng. digital channels) prvo morate znati i odrediti ciljanu publiku (eng. targeted audiencete) kako i gdje ih pronaći. Primjer ako imate trgovinu u Zadru, beskorisno bi bilo ako na društvenim mrežama ciljate na publiku iz Zagreba i sl.

 

 

Kako bi stilski trebao izgledati sadržaj (eng. content) za društvene mreže ali i za web?

 

Kod korištenja razmaka u tekstualnim sadržajima tekst izgleda zanimljiviji za čitanje. Nitko ne voli čitati na “tone” nagruvanih tekstualnih sadržaja. Sadržaj (eng. content) treba dobro urediti kako bi vaši tekstovi bili što čitaniji.

 

Primjer, posjetite neku novu web stranicu. Sadržaj na toj stranici vas jako interesira. No, čitajući naletite na odlomak od 25 redova koji je nagruvan, bez ikakvog praznog prostora. Vjerojatno će vas isti tekst odbiti. Naročito zbog naprezanja očiju i ne preglednosti vi ćete kliknuti gumb za povratak nazad ne biste li našli sličan sadržaj no čitljiviji i pregledniji na nekom drugom internetskom kanalu (eng. internet channel). 

 

Znanstvena istraživanja (eng. scientific research) govore da je sasvim u redu pisati 3-5 retka teksta i zatim udariti enter (jedan prazan red). Time ćete dobiti veću i dužu čitljivost kod korisnika te će lakše razumjeti vaš test.

 

Ukoliko morate pisati duge odlomke, potrudite se da ne stavite premalu veličinu fonta jer npr. font veličine 6px je zaista premalen za odlomak od npr. 14 retaka.

 

Da li je važno pisati senzualne opise?

 

Naročito je bitno pisati sadržaje (eng.content) utemeljen na čitateljivim osjetilima kroz cijeli sadržaj. Ovo je jako bitno kod društvenih mreža (eng. social networks) kada poveznica sa korisnicima igra glavnu ulogu u zainteresiranosti korisnika prema vašem brandu, vašim proizvodima i sl. 

 

Isti sadržaj moguće je napisati na više načina. No, svaki od tih načina čitatelj može drugačije doživjeti. Kod jednog načina pisanja korisnik može postati totalno oduševljen vašim proizvodom te ga odlučiti kupiti, no kod drugog načina pisanja vaš sadržaj ga može odbiti te se neće više vratiti na vaš internetski kanal (eng. internet channel). 

 

O čemu se točno radi?

 

Status 1

Želite napisati status o prodaji nove svečane haljine uz njezinu sliku.    

   

Primjer 1. statusa: 

 

Svećana haljina – 456,00kn

 

Primjer 2. statusa: 

 

U ponudi imamo NOVI elegantni model svečane haljine DORA. ❤

❗Samo danas i sutra je na akciji❗

Stara cijena 630,00 kn ❌

Nova akcijska cijena 456,00 kn ✔

Stvorena je za svaku svečanu priliku. Obucite se dobro, osjećajte se ugodno! ??❤

Naručiti je možete preko inboxa ili svratiti do naše trgovine. 

 

  1. primjer je daleko bolje napisan te  marketinški ima sigurno puno veći doticaj sa zainteresiranošću publike za kupnju haljine. Uz to, ne bi bilo loše informirati publiku o veličini te mjerama haljine. 

 

Status 2

Uzmimo u obzir da želimo napisati dobar status za restoran koji danas ima danas na akciji ručak za dvoje.

 

Primjer 1. statusa: 

 

Iskoristite današnju ponudu ručka za dvoje koja uključuje:

juhu

glavno jelo

desert

Samo 199 kn

 

Primjer 2. statusa

 

Gladni ste? Kruli vam? ? Iz naše kuhinje tako divno miriše po fino začinjenom mesom i hrskavim krumpirićima.???? Danas smo pripremili pravu ❗GURMANSKU AKCIJU❗ Za samo 199kn pojedite slastan ručak uz juhu, glavno jelo i desert.

Ali to nije sve, pripremamo vam iznenađenje uz poznatog i slavnog gosta….????

Usrećite bolju polovicu te se dobro najedite i provedite. ❤

Vidimo se! ?

 

  1. primjer je i u ovom statusu bolje napisan. Poveznica sa čitateljivim osjetilima kroz cijeli tekst igra glavnu ulogu te je isti sadržaj marketinški unčikovitiji.

 

Marketing na društvenim mrežama (eng. Social Media Marketing) 

 

Marketing na društvenim mrežama (eng. Social Media Marketing) je bilo koji oblik izravnog ili neizravnog marketinga koji promovira poslovanje putem dijeljenja i interakcije na društvenim medijima. 

 

Ključ uspješnog marketinga na društvenim medijima je zadržati interaktivnost publike te njihovo dijeljenje vaših objava vezanih uz poslovanje. Na taj način neizravno promovirate vaše poslovanje.  Potrebno je započeti razgovore sa vašom publikom te poticati dijeljenje vaših sadržaja da bi se vaš marketing na društvenim mrežama sve više širio.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *